Kurzy.cz Světové trhy Dow Jones Změna {value}% Objem: {value}milKč FTSE 100 Změna {value}% Objem: {value}milKč DAX Změna {value}% Objem: {value}milKč S&P 500 Změna {value}% Objem: {value}milKč Nasdaq Composite Změna {value}% Objem: {value}milKč Nikkei 225 Změna {value}% Objem: {value}milKč Nasdaq 100 Změna {value}% Objem: {value}milKč Eurostoxx50 Změna {value}% Objem: {value}milKč

Jitka Doležalová
Ing. Michal Valíšek - RoFin
rodinné finance a investice


gsm: +420 603 874 359
mail: rofin-investice@seznam.cz
web: www.rofin-investice.cz
 
 
sídlo
Kamenice č.p. 63
507 05 Konecchlumí
Česká republika

GPS 50°24'45.33"N, 15°28'30.18"E





NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍ FIRMA NA SVĚTĚ

Nikdy nepromarni dobrou krizi. Tímto heslem se podle Yahoo Finance možná řídily firmy, které si v posledních měsících vedly mimořádně dobře. Rozhovor pro Yahoo Finance v této souvislosti poskytla ředitelka společnosti The RepTrak Company Kylie Wright-Fordová. Její firma sestavuje žebříček globálních korporací s nejlepší pověstí a řeč přišla mimo jiné na to, které se dostaly do první desítky.

Wright-Fordová byla nejdříve tázána na to, které hlavní faktory táhnou pověst a reputaci firem. Odpověděla, že žebříček sestavuje již jedenáct let a mezi hlavní kriteria patří to, jak je firma spravována a jak se chová směrem k celé společnosti. V minulém roce pak podle ředitelky došlo obecně k růstu důvěry ve firemní sektor, a proto dostat se do první desítky bylo ještě těžší než obvykle.

Na první místo se opět dostala společnost Lego, „která mezi nejlepšími není žádným nováčkem.“ Za Legem se umístil Rolex, pak Ferrari, Bosch a Harley Davidson. Wright-Fordová vysvětlovala, že její firma používá několik hlavních kritérií, aby „kvantifikovala reputaci“. Vedle zmíněného vztahu k celé společnosti a kvality vedení se hodnotí samotný produkt a služby, ale ty podle ředitelky vysvětlují jen asi 10 % celkového skóre. K tomu se sledují například inovace a Lego si vede dobře na všech hlavních rovinách.
Na šestém místě žebříčku figuruje Canon, za ním Adidas, Walt Disney, Microsoft a desítku nejlepších uzavírá Sony. Wright-Fordová vysvětlovala rozdíl mezi značkou a reputací firmy. Značku vnímá tak, že jde o „slib, který firma učinila vůči světu,“ její reputace pak odráží, jak tento slib dodržuje. Vnímání těchto dvou rovin je přitom ovlivněno i generačně. Firmy se například snaží o to, aby na ně měli pozitivní názor mileniáni, kteří pak vykazují větší ochotu kupovat výrobky dané společnosti, ale také pro ni pracovat. A ukazuje se, že mileniánům zase hodně záleží na ESG kritériích. Tedy na tom, aby se firma chovala zodpovědně vůči životnímu prostředí a společnosti a byla řádně spravována.

Převzato z HN

RoFin investice   © 2013